Hjälp mig!!

Okej. Imorgon ska jag och Johan till stan och göra sista julshoppingen och jag har ett problem.. Ett ganska stort ett, eller två tre problem faktiskt..
  1. Vad köper man till en liten 3 årig pojke? Vad vill en sån ha? Intressen? Ah, det är min lillebror jag pratar om. Jag vet inte vad han gillar, det känns inte så bra faktiskt!
  2. Vad köper man till en 6 årig vild men ur gullig pojke? Vad vill en sån ha? Det är min "halvbror" snart :) Jaja, jag behöver hjälp!!!
  3. Vad köper man till en rätt så "inne" farmor? Hon är inte en sån där gamal farmor som har fula prydnader. Hon är rätt.. Jaa.. Inte vet jag. Skit svårt, men jag vill köpa något fint för jag ska få en jätte dyr och fin jacka av henne.
Jag är alltså i behov av akut hjälp just nu! Snälla hjälp!! Ahhhh!!!

Här är kottarna som jag inte vet vad jag ska köpa åt ;



Mitt egna recept på den Godaste köttfärssåsen ever!!

Köttfärs
1 gul lök (jag brukar ta en halv för jag är inte ett så stort fan av lök, men den ger bättre smak!)
1 pkt krossade tomater med vitlökssmak
1 köttbuljong
Tomatpure, kanske lite mer än en matsked?
1 burk cremé fraiché
salt och peppar

Okej, bryn köttfärs med lök. I med krossade tomater och buljong. Salta och peppra efter smak. I med resten och servera med pasta och riven ost!

Pröva den, det går på typ 10 minuter. Kom ihåg att koka pastan samtidigt, det är den som tar tid :)

Kommentarer
Postat av: A-K

Ett bra tips är att köpa händer åt pojken till vänster. Går att beställa på nyahander.se

kram din favorit kirurg

2008-12-18 @ 13:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0