kvällsblogg

Nu är det snart sängdags, det är som vanligt en tidig morgon i morgon. Men jag gillar fredagar, dans och idrott på samma dag. Fast.. Vi hinner aldrig duscha efter dansen som är på morgonen så då får man ju vara helt äcklig fram till idrotten, sista lektionen. Det skulle ju vara bra med lite längre tid på sig.. Ahh, Livskunskap imorgon, det är då bland det tråkiaste jag vet! Det känns som att man bara genomlider 80 minuter av dagen. Jaa jäklar, livskunskapen är verkligen tråkig.. Men men, den slutar nu till jul så då behöver jag ju aldrig mer i mitt liv läsa det:) Jippi!

Vi pratade om jobb idag.. Hur svårt är det inte att veta vad man vill bli? Sen så kan det ju vara så att man tror att man vill bli någonting, men när man väl börjar så inser man att det är fel.. Kul? Nej, då måste man ju plugga om igen, om man nu inte vill jobba på ett tråkigt jobb.. Finns det perfekta jobbet då? Eller kommer det bli så att jag kanske blir någonting bara för att ha ett jobb..?
Också finns det ju ett till problem.. Tänk om man hittat ett jobb som man verkligen gillar men inte alls känar bra med pengar. Då menar inte jag att man ska tjäna 50 000 i månaden utan jämfört med en "vanlig" lön. Ska man ändå jobba som det, antagligen tänker vissa. Men tänk då när man ska försöja familj och allt, då kanske man bara har råd med hyran och maten och aldrig kan göra någonting kul med sin familj, hur kul är det då?
Jaaa... Hmm.. Det tåls att tänka på..

Imorgon ska jag ha födelsedagsmiddag här hos mig, mysigt! Mormor och morfar ska komma och äta och Johan är också bjuden:) Jag längtar! Men nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0