Less som fan på hur man beter sig.

Ahhhh! Nu är jag sjuk igen, ni måste ju tro att jag är helt klen, det kanske jag är också?! Vem vet. Men jag har så jäkla ont i huvudet och är bara hänging,  tydligen så har Hannah och Jannie samma sak? Vi kanske smittat varandra? Hmm, skolan igår, det hände väl inget speciellt, jag hade två lektioner, egentligen tre, men på den tredje var jag hos skolsköterskan. Vi har verkligen världens bästa skolsköterska, hon tar verkligen allt på allvar och ger en inte bara verktabletter, utan hon följer upp allt som verkar lite mer än bara förkylning.. Också är hon jätte mysig:)

Jag blev ganska less igår, faktiskt. Jag brukar ändå inte försöka ta åt mig så mycket, jag menar skämt är ju skämt? Men när man kan "skämta" och komentera en och samma sak på en person i ett och ett halvt år, har det inte gått lite lågnt då? Och varför just den här grejen. Okej.. Jag är kort,  jag  vet det och jag skulle aldrig kunna påstå någonting annat, och det vill jag inte heller. Jag tycker inte heller att det är fel att vara kort. Få se nu.. Vet ni att jag är i samma längd som Eva Longoria, Christina Aguilera, längre än Kylie Minouge och Hilary Duff? Så, då kan det ju inte vara fel på min längd? Det jag egentligen är jävligt arg på är vad som är "rätt" att komentera och inte. Det är alltså rätt att, när man vill och känner för det, påpeka att någon är kort eller varför inte smal? Det är också "rätt" att disskutera någons läng och sitta och säga vad som är genomsnittet och att man tydligen ligger under det. Men hade det varit rätt av mig att påpeka att du ligger minsann över genomsnittsvikten, ja.. Du är faktiskt rätt tjock? Nej, det hade det inte! Hade det varit rätt av mig att säga, speciellt till en  tjej, Men guuuud, vad lång du är, du ligger ju över genomsnittet? Nej det hade det inte! Eller, Oj, vilka stora lår du har OCH SÅ VIDARE! Är det rätt?
Kan man inte bara inse någon gång att alla har sina egna komplex och att man kanske inte ska komentera dem, jämnt. Okej, jag brukar själv skämta om min längd med mina kompisar och så, och det gör ingenting. Men skämt är en sak, och påståenden är en annan. Och nu hör det också till saken att jag igår uttryckte klart och tydligt, enlig mig, att det inte var kul längre, men slutade det? Nej.

Nu är jag less och tänker inte låta det hända igen. Nästa gång kommer jag antagligen påpeka att det är onormalt att klä sig och bete sig som en kille när man är tjej, för är det onormalt att vara kort som tjej så är det onormalt att bete sig som en kille när man är tjej, och till den andra att han är jävligt spinkig för att vara kille. "Men guud, inte kan man ju säga så, det är ju elakt!" Jaså? Är det inte elakt att vara på någon hela tiden för att den är kort, smal or whatever?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0