NattiNatti:)

Nu är jag snart klar med allt plugg, eller nästa i alla fall. Det ska bli så skönt att gå och lägga sig! Det ska bli så skönt med jullov, och då ska jag äntligen få åka till pappa, det ska bli så himla kul!

Har ni läst boken Gömda av Liza Marklund? Den är så himla bra tycker jag! Den handlar om en kvinna som blir mishandlad av sin man och tillslut måste gå under jorden för att hans trakasserier inte slutar. Den var jobbig att läsa, inte på ett dåligt sätt, utan för att jag började inse att det här är vardag för många kvinnor, även här i Sverige. Man tror ju att det här inte kan hända, att polisen och myndigheterna kan ta hand om sånt här, men det är inte alltid de kan det, även om de försöker. Jag tycker att det är en bok ni ska läsa, den är så verklig och ja, man får bara mer förståelse för hur andra kan ha det, man får lite perspektiv på saker.

Nu blir det nog natt för mig, och min lilla syster har redan bäddat ner sig i MIN säng, hon har sovit hos mig hela veckan, men det är bara mysigt tycker jag. Hon är så söt:P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0