Stress..

Woow... Det känns verkligen som om all stress är på väg bort nu, i alla fall den stora, tunga stressen som har gjort mig jaa.. sjuk? Det har varit en jobbig höst men nu vill jag ändra på det här, jag är less på att det ska bli så här. Jag är 17 år och då är det väl fel att bli sjukanmäld på grund av stress? Det är inte så att jag bara känner mig lite stressad och måste stanna hemma. Nej.. I ettan visade sig stressen genom att jag fick ont imagen och mådde illa, redan då sa skolläkaren att det var för mycket. Iår har den visat sig på andra sätt. När jag varit stressad har jag inte kunnat sova, och jag måste sova faktsikt. Jag är en sån där person som verkligen måste sova en viss tid för att annars mår jag jätte dåligt. Jaja, när jag inte kan sova så kan jag heller inte äta, för jag mår så illa (läs; magsjukesymptom) när jag inte får sova. Men när jag inte äter så mår jag ännu sämre och blir kallsvettig och yr och svimmar. Det kanske låter som en enkel sak att ändra på, men tro mig, jag har försökt hela hösten och nej.. Det är inte så lätt som man kan tro. Men nu ska jag försöka igen, Jag ska vila hela jullovet, försöka att inte tänka på det som gör mig stressad och orolig och sen när skolan börjar så ska jag få träffa min mentor. Jag är faktiskt lite nervös över det, vet inte varför men jag är det.. Sen så ska jag faktsikt få träffa en kurator. Låter hemskt va? Men nej, jag ska inte sitta och prata om problem och gråta.. Jag ska få hjälp att hantera min stress för det fungerar inte längre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0