Nu är det tydligen kört

Du har svarat ja på fyra eller fler av frågorna. Du bör söka professionell hjälp av en sjuksköterska, dietist eller läkare för att göra en ordentlig bedömning av din situation och för att få hjälp att lägga om kursen.

Jag fick det svaret efter att ha gjort Expressens webbtest - Är du socker beroende? Jag svarade Ja på 5 (av 16) frågor som löd ungefär såhär;
  1. Känner du dig ofta sugen på kaffe, fett, vittbröd, choklad, chips... - Jag kan rätt ofta känna mig sugen på choklad, Ja. Men gör inte alla det?
  2. Har du någon gång haft en jömma med godis? - Jaaa! Det är väl klart! Om man köper godis vill man ju inte att någon annan äter det?
  3. Blir du arg om någon äter upp din gömma med godis? - Ja för fan! Vem blir inte det egentligen? Tänk om jag har sparat det till någonting speciellt?
  4. Går du någon gång en omväg för att kunna köpa någonting sött? - Någong gång liksom, man vill ju inte ljuga. Men seriöst, om man har lunch halv elva och slutar 5 så måste man ju få i sig någonting. "Köp en frukt" tänker ni, som att ni själva skulle göra det?
  5. Äter du ofta flingor eller vitt bröd? - Ja och Nej, periodvis..  
Tycker att svaret jag fick var lite överdrivet faktiskt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0