Att vara singel . .

Halloj :) Vilken underbar dag det är idag :) Hur fint som helst! Har ni haft en bra helg? Jag har haft en rätt lugn helg, som vanligt. Igår var jag med Ida och Samuel det var kul, men alla var rätt så trötta. Först "gjorde vi byn", vilket gick rätt så fort, sen åkte vi hem till Ida och åt varma mackor, mums! Sen spelade vi yatzy :) Det var kul, men jag kom sist hela tiden ;) Efter ett tag drog jag hem och såg på tv och myste på och sen åt jag middag och såg på I'm Legend som gick på tv igår :) Den var väl okej, typ som alla andra sånna filmer.

Att vara singel, vad innebär det egentligen? Själv vet jag faktiskt inte. För jag har som aldrig varit det på riktigt. För mig innebär det nog, just nu i alla fall att vara själv, tänka igenom sina egna känslor och komma fram till vad man vill ha. Vad vill jag egentligen? Kanske inte bara vad man vill när det gäller förhållanden utan kanske också med ja, allt annat. För när man är singel, då är man ju också själv och kanske inte påverkas av andras tankar. Visst, man påverkas ju av sina kompisar men inte på samma sätt som man påverkas av den man är tillsammans med, den man har ett förhållande med.

När jag först blev singel för någon månad sen så insåg jag hur mycket saker det är som jag aldrig tänkt på, saker som jag låtit någon annan tänka på åt mig. Jag märkte också hur jag ändrades som person, jag vet att det finns de som gillade "förra anna-sara" bättre, jag är inte en utav dem. Visst har jag gjort fel val men jag har ändå vuxit som person genom att göra dem. Och hade jag inte varit själv så hade jag aldrig blivit till den jag är nu, jag hade varit en halva, någon som önskade att göra saker men inte vågade. Det gick för fort den här gången, jag skulle inte gått in i det här förhållandet, även om det var ett fint och bra förhållande. Det var för tidigt och jag kände på en gång hur jag började bli till den jag var förut och jag vill inte det, jag vill verkligen inte det. Jag har fortfarande samma personlighet och jag är samma människa men jag har vunnit "nya" egenskaper som jag verkligen älskar.

Det här med personlighet och egenskaper, det var det Hannah som fick mig att börja tänk på . . För bara för att jag fått nya egenskaper så är jag ändå den jag alltid varit, i grund och botten. Jag är bara lite uppgraderad, helt enkelt. Jag tänker fortsätta med att vara singel ett rätt bra tag till, man måste lära sig att vara ensam också, det är viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0