En lugn dag idag..

Idag ska jag bara ta det lugnt. Dels för att jag inte känner mig riktigt frisk och dels för att det hitils varit en rätt energikrävande helg. Så idag kommer det bli en lugn och fin dag med lite plugg. Inte så roligt kanske, men rätt skönt. Snart kommer nog mamma hem, hon har sovit i Boden inatt och är och jobbar nu. Men hon skulle komma hem, ja alldeles snart :) Min syster kommer också hem idag, hon har varit hos sin pappa, jag har saknat henne!!

Imorgon är det skola igen, har lite blandade känslor över det. Jag vill till skolan, träffa kompisar och så.. Faktiskt ser jag fram emot Information och Layout också?!? Lite udda.. Men jag tycker det är kul. Sen måste jag förbi skolsköterskan, jag gillar henne. Hon är nog den bästa skolsköterskan som finns! Nästan så att man skulle kunna hitta på en anledning bara för att få gå dit ibland. Hon tar sig verkligen tid..
Men å andra sidan så längtar jag inte, är nästan nervös.. Hmm. Jag vet inte alls vad som kommer att hända, känns som att jag inte har kontroll över allt längre, och det stör mig. Rätt mycket faktiskt. Jag har nog ett rätt stort kontrollbehov.. Det kan vara jätte bra att ha det, jag har alltid koll på vad som kommer hända och när. Jag vet vad jag ska göra och hur. Av någon anledning vet jag också vad alla andra ska göra.. Men samtidigt kan det vara rätt dåligt, nämligen när man tappar kontrollen över alltihopa. Det känns som att allt bara faller ihop och jag blir så förvirrad, vet inte längre vad jag ska göra.

Jag känner rätt ofta att jag inte riktigt kan släppa taget bara, att jag inte kan låta saker bara få hända. Visst kan jag gå vidare snabbt från saker och så, det är bara det att jag inte gör det på ett bra sätt, tror jag. Jag ersätter gärna ett "beroende" med ett annat utan att först ta mig ut ur det första "beroendet". Jag pratar inte om beroende som beroende utav alkohol. Snarare känslomässiga beroenden. Jag tror egentligen inte att det är så bra att göra så, men ända fram tills nu så har det kännts som om jag haft kontroll över alltihopa. Men så var det visst inte.. Ah, vad ska man göra?


Min underbara frukost med Grönt té :) Mums! :) Jaa, jag åt mer än en macka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0