Singel?!

Hade ni en bra alla <3 dag? Jag hade det i alla fall, och nu har jag sett filmen Valkyria, jag tyckte den var jätte bra. Men man måste nog ha någon aningin om vilka alla personer som nämns i filmen är och så, om man inte har det så är den nog lite svår att förstå.. Jag gillar filmer som är baserade på verkliga händelser, det är rätt intressant liksom. Fast det blir såå myckert sorgligare om sånna filmer inte slutar bra eftersom att ja, det har ju hänt på riktigt. Men hur som helst, om ni gillar sånna filmer så ska ni nog se den!

Jag är ju som ni alla nog vet singel, sen ett tag tillbaka, det är ingenting som stör mig. Även om jag hade ett jätte bra förhållande så mår jag bättre just nu av att vara själv. Men en sak som jag dock funderat på är vad det innebär för andra att vara singel, hur tycker andra att man ska vara när man är singel. Jag har fått höra väldigt många gånger att det måste ju vara så underbart att vara singel eftersom att man bara har tid till sig själv, du kan ju ha hemma spa och bara ta hand om dig själv, bara vara själv du vet.. Jo, eller hur. Det är underbart att kunna ta hand om sig själv och sätta sig själv först hela tiden, men att vara själv? Jämnt? Nej tack. Jag vill inte ha ett förhållande alls just nu, jag vill vara singel. Men jag tänker inte vara själv för det, jag tänker inte direkt sitta hemma och vänta på att jag hamnar i ett förhållande bara så där. Singel för mig betyder just nu att man kan göra sina misstag och lära av dem. Konstigt? Kanske lite konstigt. Jag menar bara att bara för att jag är singel och inte vill ha ett förhållande betyder det inte att jag inte vill träffa folk. Jag vill kunna få träffa vem jag vill, när jag vill utan att alla ska ha så mycket åsikter hela tiden. Det jag egentligen gjort just nu är att jag skaffat mig fler vänner, vänner som jag inte kunde skaffa mig när jag var i ett förhållande.. Men du borde inte träffa någon just nu, var själv bara och ta hand om dig.. Nej tack, jag vill inte vara själv, hemma-spa varje dag eller? Nej, jag ska göra mina misstag, kanske jag blir ledsen men och? Det är väl smällar man får ta, och jag tror inte man lär sig om man inte tar några risker alls... Och om man tar risker och gör misstag så tror jag också att man lär känna sig själv bättre, får veta mer om vem man själv är och hur man hanterar situationer som man kanske aldrig upplevt förut och det är jag helt säkar på att man i slutändan mår mycket bättre utav.
Så, nu var det sagt.. Äntligen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0