Sockerfritt :)

Jag och mamma (också mammas boyfriend) har påbörjat en sockerfasta. Det går riktigt bra faktiskt, det trodde jag inte. Jag tror att mamma kör lite hårdare än mig. Men jag tycker ändå att jag jobbar på rätt bra :) Mina regler är;
  • Inget godis
  • Inget fika
  • Inte sylt eller liknade till maten (vilket alltså också innebär ingen glass till fruktsalladen.. Inga kryphål här inte..)

Okej, jo, några undantag finns det faktiskt..

  • Om jag äter pannkakor så är det ok med sylt, också om jag av någon anledning skulle äta palt.. Palt utan sylt går liksom inte..
  • Jag har faktiskt en dag i veckan då jag får äta godis eller fika.
Nej.. Det här är inget bantningsförsök. Men det är så lätt att man bara går och köper godis eller så så fort man blir lite hungrig eller sugen bara. Och tillslut blir man så van vid det, det är ju faktiskt inte så bra med för mycket socker. Sen så kostar det ju pengar också :)

Jag har fått lite balbilder idag av Johan. Asså, åh, så snygga vi var!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0