Söndag

Nu har jag och Emil ätit frukost för en stund sen och sitter nu och ser på byggnader som sprängs på tv.. Vi har tagit ner täcket till soffan och sitter här och myser ;) Vet inte vad som händer idag, jag har fortfarande en massa plugg kvar att göra suck..

Igår så mö vi mest hela dagen.. Efter vi sett film så gick vi ner och handlade till middagen, lövbiff med brieost (?), super gott! Och till efterrätt gjorde vi en liten maräng tårta. Ni ska få receptet, den är så himla god :D

3 äggvitor
2 dl socker
1 krm ättika

Vispa äggvitorna och ättikan med 1 dl socker, tills det blir fluffigt. Sätt sedan i resten av sockret och vispa tills du kan vända bunken upp och ner utan att smeten rinner ut. Den ska vara fast. Smeta sedan ut smeten på ett pakpåtspapper som du har på en plåt. In i ugnen 1½ timma på 100 grader.
När den är klar tar du ut den och vispar grädde som du brer ut över marängen. Sätt sedan på frukt som persika, jordgubbar, vindruvor.. Vi tog persikor och vindruvor, Mums :)




Kommentarer
Postat av: din emil

åh, det där var väldigt gott! :) du din lilla papparazifotograf som smygtar bilder på mig utan att jag vet nånting om det... Din buse!:)vi hade det så grymt mysigt i helgen älskling <3 jag älskar dig över allting annat på jorden!

2009-09-13 @ 17:14:41
Postat av: din emil

åh, det där var väldigt gott! :) du din lilla papparazifotograf som smygtar bilder på mig utan att jag vet nånting om det... Din buse!:)vi hade det så grymt mysigt i helgen älskling <3 jag älskar dig över allting annat på jorden!

2009-09-13 @ 17:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0