Åsikt

Så här inför valet passar det väl med lite åsikter, eller? Jag får ju rösta iår, men vad fasen ska man rösta på? Har ni någon aning vad ni ska rösta på?

Jag vet då att jag inte ska rösta på SD i alla fall. Jag tycker att de bara ät ett missnöjesparti som folk röstar på så fort det går lite dåligt. Släng ut det "dåliga" så blir det bättre sen! Eller? De har argument om att invandrare är kriminella, våldsamma, kostar pengar.. Klart de är de, en liten, liten, liten del utav dem, precis som en del av vi svenskar är. Såg nyss på kalla fakta, 95 % av alla invandrare har aldrig varit inblandade eller ens misstänkta för inblandning i kriminallitet.

En invandrare har 2.7 % chans att bli kriminell, en som bara gått ut grund skolan 5.7 och en låginkomsttagare 5.3. Kul att de två största grupperna som röstar på SD är låginkomsttagare eller så har de ingen utbildning efter grundskolan. 

Jag tycker att det är vår skyldighet att hjälpa andra! Är det inte så? Eller ska man bara hjälpa vissa? Jag vet att alla inte håller med, alla kan aldrig vara överens. Men det här är min åsikt i alla fall :)




 

Kommentarer
Postat av: Janne

Politik! Om du ställer dig frågan om du vill ha mer eller mindre bidrag i Sverige. När du har svarat på den frågan så är det enklare att välja parti.

2010-08-18 @ 22:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0