Svar :)

Hallå! Hade lite fullt upp igår så jag hann inte med något inlägg.. Men det var nog lika så bra, för jag hade en skit dag - allt inräknat! Så jag har väl inte så mycket att säga om igår egentligen.

Jag fick en fråga i ett inlägg varför vi inte ska bo tillsammans jag och Emil då vi flyttar till Övik, och jo, så småning om så ska vi ju det :) Det har ingenting att göra med vårat förhållande eller så, helst av allt vill vi ju vara med varandra jämt!

Men, det är osäkert med jobb, jag kommer endast ha studiebidrag+lån som det ser ut nu och det skulle betyda att vi skulle bo i en 1:a tillsammans, vilket det inte är något fel med. MEN, jag ska plugga, det här är vad jag vill göra i mitt liv, jag vill bli sjuksköterska och det är väl inte en slö linje att läsa direkt. Så alltså, jag kommer kanske behöva plugga många kvällar, och då hindrar ju det Emil på många. Att ha kompisar där, tv:n på, musik, jamen allt för att det kanske stör och så kan det ju inte vara! 

Sen så tror jag, nu utgår jag ifrån vad jag själv är för människa och jag är en sån som inte tar för mig så mycket och är rätt osäker ändå, jag tror att man måste lära sig att stå själv, klara sig så långt det går på egen hand för att verkligen utvecklas och bli mer självsäker som människa (jag pratar om mig nu). Sen så betyder det ju inte att vi inte kommer vara med varandra, haha! Vi sover nog jämt med varandra ändå :) OCH, Emil får inte, enligt avtalet, bo i min studentbostad för de är endast till för studenter och är mycket billigare i hyra än andra bostäder, och om vi ska ha någon som vi ska ha råd med så är det typ 2mil utanför stan och då kommer jag inte ha råd med transport till stan och tillbaka, studiemedlen man får är ju inte så höga direkt ;) 

Men efter ett tag så kommer vi nog bo tillsammans, men det är heller ingen stress känner då jag, vi har väl hela livet eller? Jag vill inte ha våran "vardag" redan nu. Men som sagt, vi är nog med varandra jämt ändå ;)


Varför jag svarade så himla lång är för att det är så många som frågar och det är lättare att få med allt såhär :) Sen kan man tycka olika och så, och ja, jag vill helst av allt flytta ihop med honom nu och jag är väl, avundsjuk (?) på vänner som bor med sina pojkvänner och så, men just nu så går det inte, men ge det 1 år typ :)

Och snart har vi haft våra ringar i ett år :) Underbart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ska göra det man vill, tycker det låter himla smart det där :) Vardagen kommer ni ha så länge med varandra ändå :) Lycka till!

2010-07-28 @ 10:42:23
Postat av: Janne

Att "höra" så kloka ord ur din mun.....hhmmm kan det vara den AnnaSara som jag känner????

Måste säga att jag är djupt imponerad.

2010-07-28 @ 21:07:56
Postat av: Anonym

Janne... Du får mig alltid att låta såå... smart?

2010-07-29 @ 08:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0