föreläsning

Nu har jag precis kommit hem från en föreläsning om Genus och Etnicitet i Omvårdnaden. Den var jätte intressant och det kändes inte alls som att den var 3 timmar lång :) Den handlade om kön och hur vi delar in och allt sånt. Det känns verkligen helt rätt för mig det här, allting handlas om sånt som jag är intresserad av, inte som på gymnasiet då man var TVUNGEN att läsa om sånt som man faktiskt inte brydde sig ett skit om... Italienska tillexempel... Men jag vill ju jobba med det här, så nu känns det på ett annat sätt.

Hur som helst, jag sprang i alla fall hem när det var slut, tur att det inte är så långt för det är himla svårt i de där klackarna ;) Haha! Jag var så orolig för Alvin och hans första dag ensammen, det var så skönt när jag öppnade dörren och gullkissen hoppade ner från sängen och kom springande mot mig! Nu ligger han i min famn och spinner... Vi har det så mysigt!

Nu ska jag göra mat sen ska jag och mona-lisa på pumpen :)

En liten dagens :) inte så fint men...



Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu förstår jag ingenting, det måste vara något fle på min dator. Ett streck är draget över ordet Italienska. Märkligt. För övrigt kanske gympadojor vore något för dig så du inte vrickar dig. :-)

Hälsa Alvin och resten av gänget :-)

Kram / favorit mamma

2010-09-07 @ 20:24:15
Postat av: Mamma

Det ska ju naturligtvis stå fel och inget annat, typ.

2010-09-07 @ 20:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0